Webshop optimalisatie
Webshop optimalisatie
Als webshopeigenaar houd je veel ballen hoog. Het bijhouden van de voorraad, het zoeken naar nieuwe items, het inpakken van bestellingen, het verlenen van klantenservice en dan is de optimalisatie van de webshop ook nog een heel belangrijk onderdeel. Grote kans dat het er wel eens bij inschiet, want klanten gaan natuurlijk voor…
…Ik snap het helemaal!
Maar ergens weet je ook dat je bestellingen aan je voorbij laat gaan.
Stel je eens voor…
– Dat je iedere dag 500 extra potentiële klanten op je website hebt zonder dat je daar iedere dag actief voor hoeft te zijn op Instagram. De gemiddelde webshop heeft een conversiepercentage van 3%, wat inhoudt dat je dan iedere dag 15 extra bestellingen hebt.
– Dat jouw producten organisch hoger in Google verschijnen waardoor je veel gemakkelijker jouw ideale doelgroep bereikt.
– Dat jij je kan focussen op het inkopen van prachtige producten, het verlenen van klantenservice en/of het mooi inpakken van de bestellingen (hetgeen dat je écht leuk vindt), terwijl de webshop optimalisatie uit handen wordt genomen.
– Dat jij ein-de-lijk weer wat meer tijd hebt voor jezelf en/of je partner, kinderen, vrienden en familie, in plaats van wéér in de avonduren bezig te zijn met je webshop.
Verschillende webshopeigenaren
gingen jou al voor. Are you in?
Ik help jou graag met het
optimaliseren van je webshop!
Zoekwoordenonderzoek
Ik ga voor je uitzoeken op welke woorden jouw ideale klant zoekt in Google. Door hier slim op in te spelen met je content krijg je de juiste mensen naar je webshop en zal je zien dat de bestellingen toenemen.
Categorieteksten
Een onderdeel dat vaak over het hoofd wordt gezien. Ook een categoriepagina kan geïndexeerd worden in Google en als een goede landingspagina fungeren. Ik zorg voor SEO-geoptimaliseerde categorieteksten waarin diverse producten naar voren komen en er intern wordt doorgelinkt naar relevante pagina’s.
Het optimaliseren
van de meta-data
Iedere pagina, maar ook ieder product geef je een SEO-titel en meta-omschrijving: de meta-data. Dit is de tekst die verschijnt zodra mensen jouw pagina of product vinden in Google. Het is belangrijk om dit op een aantrekkelijke manier vorm te geven, zodat gebruikers geneigd zijn om juist op jouw link te klikken en jouw webshop te bezoeken.
Productteksten
Aantrekkelijke productteksten zorgen ervoor dat de bezoeker nood ervaart om het product aan te schaffen. Goede productteksten plaatsen is een mooie manier om het aantal bestellingen te verhogen.
Homepage optimalisatie
De homepage is hét visitekaartje van jouw webshop en de pagina waarop de meeste bezoekers binnenkomen. Het is dus erg belangrijk dat de homepage aantrekkelijk is en dat bezoekers doorklikken naar categorieën, producten, handige informatie en meer. De homepage moet op een aantrekkelijke manier zijn ingericht en bezoekers moeten direct weten waarom ze bij jou moeten zijn.
Blogs voor een betere vindbaarheid
Geef op een leuke manier jouw bezoekers meer informatie over jouw product(en). Inspireer de lezer en laat zien waarom jij dé expert bent binnen jouw branche. Door relevante SEO-geoptimaliseerde blogs vinden bezoekers sneller jouw webshop en blijven ze ook langer hangen. De kans op een conversie neemt door SEO-geschreven blogs toe.
Kan jij zeker hulp gebruiken met het optimaliseren van de webshop, maar weet je nog niet zo goed waarbij precies? Boek dan eerst de webshop analyse en weet direct wat er aan jouw webshop moet gebeuren!